• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Monografie / Rozdziały (WSz)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Sztuki (WSz)
  • Monografie / Rozdziały (WSz)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Brzmienie formy malarskiej – plastyczna interpretacja jazzowej partytury

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Brzmienie formy malarskiej... (296.4KB)
Autor:
Batorski, Marek
Źródło: Proces edukacyjny. Tradycja i współczesność w dobie płynnej rzeczywistości. Wołyńskie Ateny w przestrzeni historycznej, edukacyjnej i artystycznej / redakcja naukowa Teresa Żebrowska, Beata Sufa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021. - S. 141-150
Język: pl
Słowa kluczowe:
muzyka jazzowa
techniki improwizacji
mimesis-struktury malarskie
modulacje kolorystyczne
Jazz music
improvisation technique
mimetic imagination
painting structures
color modulations
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Muzyka jazzowa jako materiał źródłowy w interpretacji plastycznej ulega zmodyfikowaniu tematu, reharmonizacji oraz kontrastom kolorystycznym z wykorzystaniem technik improwizacji. Melodia, rytm poddawane są nieprzewidywalnej, ale polaryzowanej formie kontrolowanej transformacji oraz ukierunkowanej wolą i umysłem ewolucji. W procesie twórczym jest to przekładane na przestrzenie wyobraźni, mimesis-struktury malarskie, imitujące efekty rytmu, modulacji kolorystycznych, wariacji, a muzyka jako sztuka czasowa ulega transfiguracji w malarstwo, jedną z odmian sztuk wizualnych. Spontaniczność, brak określonych ram czasowych oraz zastosowanie kompozycji all over prowadzą do odpowiedniego modelu fakturalnego i odpowiedniej ekspresji obrazu.
 
Jazz music as a source material in a visual interpretation is subject to modification of the theme, re-harmonization and color contrasts with the use of improvisation techniques. Melody, rhythm are subject to an unpredictable but polarized form of controlled transformation and directed will and mind evolution. In the creative process, it is translated into the spaces of imagination, mimesis-painting structures imitating the effects of rhythm, color modulation, variations, and music as time art is transformed into painting, one of the varieties of visual arts. Spontaneity, the lack of specific time frames and the use of the all-over composition lead to an appropriate textural model and appropriate expression of the image.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10902
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WSz)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image