Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorSiek-Piskozub, Teresa
dc.contributor.authorPamuła, Małgorzata
dc.date.accessioned2016-06-17T10:20:47Z
dc.date.available2016-06-17T10:20:47Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1110
dc.descriptionAkademia Pedagogiczna im. KEN w Krakowie. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Teresy Siek-Piskozub.pl_PL
dc.description.abstractCelem przeprowadzonych badań było określenie skuteczności nauczania języka francuskiego dzieci w młodszym wieku szkolnym, poziomu i jej zakresu w konkretnej rzeczywistości szkolnej z wykorzystaniem do tego celu integracji międzyprzedmiotowej ze szczególnym uwzględnieniem muzyki i plastyki. Badania przeprowadzono w klasach pierwszych Szkoły Podst. nr 1 w Krakowie, w latach 1995-98. Wszystkie dzieci z tych klas zostały objęte nowym programem nauczania. Badano jak przebiega proces uwrażliwiania dzieci na język francuski gdy wykorzystane są do nauczania ćwiczenia muzyczne i plastyczne, jakie zmiany w procesie glottodydaktycznym zachodzą oraz jaka jest dynamika tych zmian. Przeprowadzone badanie ewaluacyjno-wdrożeniowe akcentowało wyraźnie rolę podsystemu fonologicznego w procesie uwrażliwienia na język. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, że dostosowany do możliwości dziecka materiał nauczania w zakresie języka obcego realizowany za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej: muzycznej i plastycznej jest skutecznym sposobem uzyskania wysokich efektów uwrażliwienia na język obcy.
dc.description.abstractThe aim of the researches was to estimate the effectivness of teaching French language to young children in real school practice situation, by means of interdisciplinary integration with special focus on language music and art. Researches were held in Szkoła Podstawowa nr 1 w Krakowie. All children from the first grade followed the new programme. We examined how French language sensitizing process works with children, when musical and art activities are introduced. We also tried to find out what is the effect of those changes on did process and childrens activity. The results clearly showed how important is the role of the phonological subsystem in language sensitizing process. In the result of this experiment it has been proved that second language teaching materials, if adapted to child abilities, realized either by verbal or non-verbal communication in music and art are very efficient method as far as sensitizing children to second language is concerned.
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectkształcenie zintegrowane
dc.subjectjęzyk francuski
dc.subjectmuzyka
dc.subjectintegrative education
dc.subjectFrench language
dc.subjectmusic
dc.titleIntegracja międzyprzedmiotowa w nauczaniu języków obcych dziecipl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord