Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSikora, Janpl_PL
dc.date.accessioned2022-07-19T08:22:43Z
dc.date.available2022-07-19T08:22:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2021, nr 9, s. [143]-152pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11210
dc.description.abstractThe subject of the article are the considerations regarding the involvement of the education system in the implementation of the social cohesion policy on the example of Polish experiences. An example of a such involvement is the activity in the process of implementing the Supported Employment project, an important element of which is the preparation of job trainers to perform professional tasks. Against the background of the conducted research, the methods of determining the content of education in the process of preparing job trainers and the instruments needed for the professional organization of the work environment for the mentees of the trainer were presented. Attention has been paid to the principle of departing from direct social transfers for the benefit of social and professional activation of the people at risk of social exclusion due to disability, adopted in the modern social policy, for example in supported employment. Also, there was emphasized the importance of education for shaping attitudes conducive to social inclusion of marginalized people.en_EN
dc.description.abstractPrzedmiotem artykułu są rozważania dotyczące zaangażowania systemu edukacji na rzecz wdrażania polityki spójności społecznej na podstawie polskich doświadczeń. Przykładem takiego zaangażowania jest aktywność w procesie wdrażania projektu zatrudnienia wspomaganego, którego ważnym elementem jest przygotowanie trenerów pracy do wykonywania zadań zawodowych. Na tle przeprowadzonych badań zaprezentowano sposoby określania treści kształcenia w procesie przygotowania trenerów pracy oraz instrumentarium potrzebne do profesjonalnej organizacji środowiska pracy dla podopiecznych trenera. Zwrócono uwagę na przyjętą w nowocześnie prowadzonej polityce społecznej zasadę odchodzenia od bezpośrednich transferów socjalnych na rzecz aktywizacji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym ze względu na niepełnosprawność, której przykładem jest zatrudnienie wspomagane. Podkreślono znaczenie edukacji na rzecz kształtowania postaw sprzyjających inkluzji społecznej osób marginalizowanych.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjecteducationen_EN
dc.subjectsocial cohesion policyen_EN
dc.subjectsupported employmenten_EN
dc.subjectjob coachen_EN
dc.subjectsocial inclusionen_EN
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectpolityka spójności społecznejpl_PL
dc.subjectzatrudnienie wspomaganepl_PL
dc.subjecttrener pracypl_PL
dc.subjectinkluzja społecznapl_PL
dc.titleEducational Aspects of Supported Employment as an Exemplification of Actions for the Policy of Social Cohesion Based on Polish Experiencesen_EN
dc.title.alternativeEdukacyjne aspekty zatrudnienia wspomaganego jako egzemplifikacja działań na rzecz polityki spójności społecznej na podstawie polskich doświadczeńpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord