dc.contributor.author | Sikora, Jan | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2022-07-19T08:22:43Z | |
dc.date.available | 2022-07-19T08:22:43Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Labor et Educatio. 2021, nr 9, s. [143]-152 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/11210 | |
dc.description.abstract | The subject of the article are the considerations regarding the involvement
of the education system in the implementation of the social cohesion policy on the
example of Polish experiences. An example of a such involvement is the activity in the
process of implementing the Supported Employment project, an important element
of which is the preparation of job trainers to perform professional tasks. Against the
background of the conducted research, the methods of determining the content of
education in the process of preparing job trainers and the instruments needed for the
professional organization of the work environment for the mentees of the trainer were
presented. Attention has been paid to the principle of departing from direct social
transfers for the benefit of social and professional activation of the people at risk of
social exclusion due to disability, adopted in the modern social policy, for example in
supported employment. Also, there was emphasized the importance of education for
shaping attitudes conducive to social inclusion of marginalized people. | en_EN |
dc.description.abstract | Przedmiotem artykułu są rozważania dotyczące zaangażowania systemu
edukacji na rzecz wdrażania polityki spójności społecznej na podstawie polskich doświadczeń.
Przykładem takiego zaangażowania jest aktywność w procesie wdrażania
projektu zatrudnienia wspomaganego, którego ważnym elementem jest przygotowanie
trenerów pracy do wykonywania zadań zawodowych. Na tle przeprowadzonych badań
zaprezentowano sposoby określania treści kształcenia w procesie przygotowania trenerów
pracy oraz instrumentarium potrzebne do profesjonalnej organizacji środowiska
pracy dla podopiecznych trenera. Zwrócono uwagę na przyjętą w nowocześnie prowadzonej
polityce społecznej zasadę odchodzenia od bezpośrednich transferów socjalnych
na rzecz aktywizacji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem
społecznym ze względu na niepełnosprawność, której przykładem jest zatrudnienie
wspomagane. Podkreślono znaczenie edukacji na rzecz kształtowania postaw sprzyjających
inkluzji społecznej osób marginalizowanych. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.subject | education | en_EN |
dc.subject | social cohesion policy | en_EN |
dc.subject | supported employment | en_EN |
dc.subject | job coach | en_EN |
dc.subject | social inclusion | en_EN |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | polityka spójności społecznej | pl_PL |
dc.subject | zatrudnienie wspomagane | pl_PL |
dc.subject | trener pracy | pl_PL |
dc.subject | inkluzja społeczna | pl_PL |
dc.title | Educational Aspects of Supported Employment as an Exemplification of Actions for the Policy of Social Cohesion Based on Polish Experiences | en_EN |
dc.title.alternative | Edukacyjne aspekty zatrudnienia wspomaganego jako egzemplifikacja działań na rzecz polityki spójności społecznej na podstawie polskich doświadczeń | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |