• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zofia Oleksówna – nauczycielka profesorów. W kręgu ponadczasowych wartości...

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Zofia Oleksówna... (176.6KB)
Autor:
Pławecka, Katarzyna Maria
Źródło: Tropy biograficzne : bieg życia w narracjach literackich i kulturowych / redakcja naukowa Jakub Knap, Magdalena Roszczynialska, Katarzyna Wądolny-Tatar. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. 271-[291]
Język: pl
Słowa kluczowe:
Zofia Oleksy
(auto)biography
human and values
Żmiąca
secret learning
Beskid Wyspowy
small homeland
regional education
education and village
Polish language
education
Limanowa region
Nowy Sącz region
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The research perspective adopted involves biographic exploration and search for the world of values of Zofia Oleksy (her life and pedagogical work). Attempting to answer the question: What made her students – including professors, teachers, writers, priests – recall the talents of their teacher, reminisce their school time and the impact she had on them and other students? – has allowed to pinpoint two core values in the life of this prominent figure: love and work. Materials presented in the article compose a positive image of her. They showcase the attributes of her heart and mind and paint the picture of an activist sacrificing her personal life to work, in which the goal was to support ambitious youth of rural areas on their joyrney to education and a better life. The biographical material is also intended to raise awareness that values should be taught and one should learn to recognise them. The thought process outlined fits well in teaching activities and content realised during Polish classes.
URI
http://hdl.handle.net/11716/11228
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image