dc.contributor.advisor | Płocki, Adam | |
dc.contributor.author | Major, Maciej | |
dc.date.accessioned | 2016-07-04T12:26:09Z | |
dc.date.available | 2016-07-04T12:26:09Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1134 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Promotor prof. dr hab. Adam Płocki. | pl_PL |
dc.description.abstract | Praca dotyczy wypracowania form i metod kontroli stochastycznej wiedzy studentów matematyki sekcji nauczycielskiej.
Przez stochastykę rozumie się tu fuzję rachunku prawdopodobieństwa i elementów statystyki matematycznej. Praca jest próbą odpowiedzi na pytania:
1.Czy kontrolować i oceniać?
2.Jak kontrolować i oceniać?
3.Jakie elementy wiedzy powinny podlegać kontroli i ocenie?
4.Jak powinny być dobierane zadania w testach sprawdzających?
W pracy zwraca się szczególną uwagę na zagadnienia matematyzacji i interpretacji. Są to ważne fazy rozwiązywania zadań i problemów z rachunku prawdopodobieństwa. Pokazuje się w jaki sposób można kontrolować umiejętność organizacji tych dwu faz.
Ilustrują to wyniki przeprowadzonych badań. | pl_PL |
dc.description.abstract | This paper’s objective is the elaboration of forms and methods intended to assess the stochastic competence of students training to be teacher’s of mathematics.
By stochastics is understood the synthesis of various aspects: the probability theory and elements of statistical
mathematics. This paper is an attempt to answer the following questions:
1.Is it necessary to assess and grade?
2.How to assess and grade?
3.What aspects of a student’s thinking should be subject to evaluation?
4.How to select adequate content for problems used currently to assess and grade a students’ competence in the probability theory?
This paper in particular concentrates on the process of mathematization and interpretation. These are important
phases to be taken into consideration when calculating the solution to a problem concerning the probability theory. This paper shows how to assess the ability to organize these a phases. This is illustrated in the results of the conducted research. | en_EN |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | rachunek prawdopodobieństwa | pl_PL |
dc.subject | kontrola i ocena wiedzy | pl_PL |
dc.subject | matematyzacja | pl_PL |
dc.subject | interpretacja | pl_PL |
dc.subject | probabilty theory | en_EN |
dc.subject | grading | en_EN |
dc.subject | assessment | en_EN |
dc.subject | mathematization | en_EN |
dc.subject | interpretation | en_EN |
dc.title | Kontrola i ocena stochastycznej wiedzy studentów nauczycielskich kierunków matematycznych | pl_PL |
dc.title.alternative | The assessment and grading of the stochastic competence of students mathematics teachers training | en_EN |
dc.type | Thesis | pl_PL |