Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorPłocki, Adam
dc.contributor.authorMajor, Maciej
dc.date.accessioned2016-07-04T12:26:09Z
dc.date.available2016-07-04T12:26:09Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1134
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Promotor prof. dr hab. Adam Płocki.pl_PL
dc.description.abstractPraca dotyczy wypracowania form i metod kontroli stochastycznej wiedzy studentów matematyki sekcji nauczycielskiej. Przez stochastykę rozumie się tu fuzję rachunku prawdopodobieństwa i elementów statystyki matematycznej. Praca jest próbą odpowiedzi na pytania: 1.Czy kontrolować i oceniać? 2.Jak kontrolować i oceniać? 3.Jakie elementy wiedzy powinny podlegać kontroli i ocenie? 4.Jak powinny być dobierane zadania w testach sprawdzających? W pracy zwraca się szczególną uwagę na zagadnienia matematyzacji i interpretacji. Są to ważne fazy rozwiązywania zadań i problemów z rachunku prawdopodobieństwa. Pokazuje się w jaki sposób można kontrolować umiejętność organizacji tych dwu faz. Ilustrują to wyniki przeprowadzonych badań.pl_PL
dc.description.abstractThis paper’s objective is the elaboration of forms and methods intended to assess the stochastic competence of students training to be teacher’s of mathematics. By stochastics is understood the synthesis of various aspects: the probability theory and elements of statistical mathematics. This paper is an attempt to answer the following questions: 1.Is it necessary to assess and grade? 2.How to assess and grade? 3.What aspects of a student’s thinking should be subject to evaluation? 4.How to select adequate content for problems used currently to assess and grade a students’ competence in the probability theory? This paper in particular concentrates on the process of mathematization and interpretation. These are important phases to be taken into consideration when calculating the solution to a problem concerning the probability theory. This paper shows how to assess the ability to organize these a phases. This is illustrated in the results of the conducted research.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectrachunek prawdopodobieństwapl_PL
dc.subjectkontrola i ocena wiedzypl_PL
dc.subjectmatematyzacjapl_PL
dc.subjectinterpretacjapl_PL
dc.subjectprobabilty theoryen_EN
dc.subjectgradingen_EN
dc.subjectassessmenten_EN
dc.subjectmathematizationen_EN
dc.subjectinterpretationen_EN
dc.titleKontrola i ocena stochastycznej wiedzy studentów nauczycielskich kierunków matematycznychpl_PL
dc.title.alternativeThe assessment and grading of the stochastic competence of students mathematics teachers trainingen_EN
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord