• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Securitate
  • 2012, Studia de Securitate et Educatione Civili 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Securitate
  • 2012, Studia de Securitate et Educatione Civili 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przemoc i agresja w środowisku szkolnym w opinii nauczycieli

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Przemoc i agresja... (403.6KB)
Autor:
Ostojski, Jan
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 109, Studia de Securitate et Educatione Civili 2 (2012), s. [81]-98
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Aggression and aggressive behavior are the concepts connected with violence. This can be seen in reality, since changes in the attitude of our society towards the most important values (the worship of money and omnipresent rivalry) make the violence in our lives ubiquitous. In this situation, unfortunately, the greatest victims are children. Aggressive behavior reinforces violence, and this is largely either deliberately (beating children and other forms of harassment), or sometimes unconsciously (unconscious mental hurting of child) but it always causes distortion in children’s psyche. Violence is therefore also in school’s agenda. Teachers fight with demoralization of part of the youth, on the one hand to carry out their tasks, on the other – to protect other children and young people against possible attacks. Preparing for such situations is very important in the context of new problems concerning schools and education of youth in general. Aggression and violence is only one element of interrelated activities, behaviors and situations that must be at least understood, to prevent them in the fullest manner. The aim of this paper is to present teachers’ opinions on the scale of violence and aggression among children and adolescents in schools. Teachers in this study also presented their concerns and expectations with regard to the need to eliminate and prevent its accumulation, with particular emphasis on school.
URI
http://hdl.handle.net/11716/11777
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Securitate et Educatione Civili 2
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image