• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Geographica
  • 2017, Studia Geographica 11
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Geographica
  • 2017, Studia Geographica 11
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Regionalizm – rozważania teoretyczne i ich egzemplifikacja w geografii

Thumbnail
View/Open
Regionalizm – rozważania... (532.9Kb)
Author:
Borgiasz, Monika
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 248, Studia Geographica 11 (2017), s. [33]-42
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
geografia
nauczanie
region
regionalizm
geography
teaching
region
regionalism
Date: 2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Regionalizm był i nadal jest istotnym czynnikiem rozwoju społeczno-gospodarczego. W edukacji jest ważną determinantą powstania i funkcjonowania określonych obszarów i społeczności, która z tą przestrzenią jest związana. Badacze reprezentujący różne dyscypliny naukowe są zgodni, że regionalizm jest interdyscyplinarny i stanowi fundament efektywnego funkcjonowania społeczeństwa na różnych płaszczyznach życia zawodowego oraz społecznego. Literatura pokazuje, że regionalizm posiada kompilacyjny charakter, co powoduje niejednolitość pojęciową oraz mnogość jego definiowania. Celem artykułu jest dokonanie analizy prac teoretycznych, które poświęcone są regionalizmowi, ze szczególnym uwzględnieniem ich roli we współczesnej geografii, oraz prezentacja regionalizmu w nowej podstawie programowej zreformowanej szkoły podstawowej.
 
Regionalization was and continues to be an important factor in socio-economic development. Being a significant element in education is an important determinant of the origin and functioning of specific areas and communities that are associated with this space. Researchers representing various scientific disciplines agree that regionalism is interdisciplinary and is the cornerstone of the effective functioning of society at various levels of professional and social life. The study of literature shows that regionalism has a compelling character, resulting in conceptual heterogeneity and the multiplicity of its definition. The aim of this article is to the analysis of theoretical work devoted to regionalism, with particular emphasis on their role in contemporary geography and presentation of regionalism in the new core curriculum of the reformed primary school.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11795
Collections
  • 2017, Studia Geographica 11

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image