Zewnętrzne uwarunkowania zarządzania marketingowego produktem hotelu na rynku turystyki biznesowej w Katowicach
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Cieślikowski, Krzysztof
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 248, Studia Geographica 11 (2017), s. [43]-56
Język: pl
Słowa kluczowe:
hotelmarketing
produkt hoteli
turystyka biznesowa
zarządzanie
hotel
marketing
product of hotels
business tourism
management
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Hotele są kluczowymi podmiotami strony podażowej rynku turystycznego. Jednym z najdynamiczniej
rozwijających się segmentów rynku turystyki w Polsce jest turystyka biznesowa,
która stanowi bardzo atrakcyjny fragment rynku turystycznego dla hoteli. Celem opracowania
jest identyfikacja kluczowych czynników zewnętrznych wpływających na kształtowanie
oferty hotelu na rynku turystycznym biznes w Polsce. Dla osiągnięcia celu pracy zastosowano
metody obserwacji i analizy, wykorzystano źródła wtórne, a także wyniki badań własnych
Autora zamieszczone w innych publikacjach. Badania wskazują na wiele czynników wpływających
na rozwój oferty hotelu, wynikających z oczekiwań klientów wobec destynacji, jak
i wielu czynników, które można zaliczyć do czterech grup: polityczne, ekonomiczne, społeczne,
technologiczne. Badanie i wnioskowanie autora koncentruje się na analizie tych czynników
z uwzględnieniem ich oddziaływania na hotele jako przedsiębiorstwa zarządzane marketingowo.
Opisane i analizowane czynniki rozwoju oferty hoteli w Katowicach mogą pomóc
innym zarządzającym hotelami w Polsce, poprawić ich funkcjonowanie i rozwijać produkt.
Tematyka zróżnicowania oferty hoteli wynika z czynników zewnętrznych związanych z dynamiką
zamian zachodzących na rynku turystycznym w Polsce. Kwestia ta wydaje się ciągle
interesująca, a rynek ten wymaga dalszych obserwacji i analizy. Artykuł ma charakter
przeglądowy, prezentuje pewną koncepcje zidentyfikowanych czynników zewnętrznych i ich
oddziaływania na produkt hoteli. Hotels are key players in the supply side of the tourist market. One of the most dynamically
developing segments of the tourism market in Poland is business tourism, which is a very
attractive segment of the tourist market for hotels. The aim of the study is to identify key
external factors influencing the management of hotel offer in the business tourism market
in Poland. The methods of observation and analysis, using secondary sources, as well as the
results of the author’s own research published in other publications was used to achieve the
aim of the work. Research shows many factors influencing the development of hotel products,
resulting from customer expectations for destinations as well as many factors that can be
categorized into four groups: political, economic, social, technological. Research and conclusions are focusing on
analyzing these factors, taking into account their impact on hotels as a company managed by marketing. Other hotel
managers in Poland to improve their functioning and products development may use the described and analyzed factors
of development of hotels in Katowice. The subject of diversification of hotels caused by external factors, due to
the dynamics of the changes occurring on the tourist market in Poland, seems to be still interesting and the market
needs further observation and analysis. This article is a review and at the same time presents some concepts of
identified external factors and their impact on the hotel product.