Show simple item record

dc.contributor.authorŻemła, Michałpl
dc.date.accessioned2023-04-04T14:14:11Z
dc.date.available2023-04-04T14:14:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 248, Studia Geographica 11 (2017), s. [209]-220pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11806
dc.description.abstractW artykule zaprezentowano pojęcie produktu turystycznego obszaru oraz wskazano na potrzebę jego kolaboratywnego tworzenia. Jedną z metod takiego kolaboratywnego tworzenia takiego produktu może być wykorzystanie koncepcji klastrów. W artykule opisana została ewolucja samego pojęcia klastrów, jak i jej konsekwencje dla zastosowania w branży turystycznej. Klastry turystyczne nie są bowiem typowymi klastrami i posiadają szereg cech specyficznych, które opisano w artykule. Tekst odnosi się też do relacji między tworzeniem i funkcjonowaniem klastrów turystycznych, a innymi formami instytucjonalizacji współpracy w obszarach recepcji turystycznej, takimi jak lokalne i regionalne organizacje turystyczne oraz lokalne grupy działania.pl
dc.description.abstractThe paper presents the idea of destination product and describes the necessity its collaborative creation. One of methods of such a collaborative creation of a destination product is using the cluster concept. The paper discuss evolution of the notion of cluster as well as its consequences for using it in tourism industry. Tourism clusters are not typical clusters and have few typical features presented in the paper. Finally, the paper reveals relations between creation and operations of tourism clusters and other forms of institutionalization of intra- destination cooperation like local and regional tourism organizations and local action groups.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectklastrypl
dc.subjectobszary recepcji turystycznejpl
dc.subjectwspółpracapl
dc.subjectclustersen
dc.subjecttourism destinationsen
dc.subjectcollaborationen
dc.titleKlastry i ich rola w kooperacyjnym tworzeniu produktów turystycznychpl
dc.title.alternativeClusters and their role in cooperative creation of tourism productsen
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record