Show simple item record

dc.contributor.authorOsuch, Wiktorpl
dc.date.accessioned2023-04-18T12:48:41Z
dc.date.available2023-04-18T12:48:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 268, Studia Geographica 12 (2018), s. [26]-38pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11812
dc.description.abstractW związku z podjętą gruntowną reformą systemu edukacji w Polsce należy zwrócić uwagę nie tylko na nowe propozycje programów nauczania geografii w szkole podstawowej i liceum, ale dokonać próby weryfikacji kompetencji nauczycieli w zakresie wprowadzania tych zmian. Konieczna wydaje się zatem analiza i ocena wykształcenia wybranych kompetencji nauczycieli geografii oraz analiza możliwości wykształcenia dodatkowych kompetencji nauczycieli, wynikających z założeń nowej podstawy programowej, a mogących przyczynić się do nowoczesnego i efektywnego kształcenia uczniów, co jest zresztą głównym celem niniejszego opracowania. Warto rozważyć dostępne formy dokształcania nauczycieli geografii i poddać je swoistej ocenie i refleksji.pl
dc.description.abstractIn connection with the thorough reform of the education system in Poland, attention should be paid not only to the new proposals for teaching geography in primary and secondary school but to try to verify the competencies of teachers in the implementation of these changes. Therefore, it seems necessary to analyze and evaluate the education of selected competencies of geography teachers and to analyze the possibility of developing additional competencies of teachers, resulting from the assumptions of the new core curriculum, which may contribute to modern and effective education of learners, which is the main goal of this study. It is worth considering the available forms of training of geography teachers and bring them under a specific assessment and reflection.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectnauczyciel geografiipl
dc.subjectkompetencjepl
dc.subjectreforma edukacji w Polscepl
dc.subjectgeography teacheren
dc.subjectcompetencesen
dc.subjectreform of educational system in Polanden
dc.titleKompetencje nauczyciela geografii w świetle reformy systemu edukacji – potrzeba czy konieczność, czego powinniśmy się nauczyć, aby nowocześnie uczyć?pl
dc.title.alternativeCompetences of a geography teacher in the light of the education system reform – a need or necessity, what should we get to know in order to learn contemporarien
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record