Wybrane narzędzia marketingu społecznościowego wykorzystywane w opolskich hotelach
View/ Open
Author:
Puciato, Daniel
Pośpiech, Nikola
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 288, Studia Geographica 13 (2019), s. [32]-39
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
hoteleInternet
marketing społecznościowy
Opole
hotels
Internet
Opole
social marketing
Date: 2019
Metadata
Show full item recordAbstract
Wyniki badań wskazują na dużą skuteczność narzędzi internetowych w procesie komunikacji
marketingowej na rynku hotelowym. Internet zmienia rynek z miejsca, na przestrzeń,
osobiste kontakty kupującego i sprzedającego uzupełnia o działania za pośrednictwem sieci.
Przede wszystkim jednak poprawia pozycję transakcyjną konsumenta poprzez zmniejszenie
asymetrii informacji. Zalety wykorzystania Internetu w marketingu, wynikają przede wszystkim
z jego cech użytkowych, do których można zaliczyć przede wszystkim: globalny zasięg
oddziaływania, szybkość reakcji, multimedialny charakter, brak ograniczeń czasowych, elastyczność
działania, interaktywność i przyjazny charakter dla środowiska przyrodniczego.
Celem poznawczym pracy jest identyfikacja głównych narzędzi marketingu społecznościowego
wykorzystywanych na opolskim rynku hotelowym. Wyniki badań przeprowadzonych
wśród pracowników i gości opolskich hoteli, wskazują na malejące znaczenie tradycyjnych
mediów w komunikacji marketingowej. Badani wskazywali natomiast na duże znaczenie
mediów społecznościowych w tym procesie. Najpopularniejsze z nich to: Facebook, Twitter,
Instagram, Youtube oraz Pinterest. Wśród pozostałych narzędzi społecznościowych stosowano:
biuletyny e-mailowe, widgety, głosowania, fora dyskusyjne oraz podcasty. W kontekście
uzyskanych wyników badań należy spodziewać się dalszego rozwoju i wzrostu znaczenia
marketingu społecznościowego na rynku hotelowym. The results of the research indicate high effectiveness of Internet tools in the process of
marketing communication in the hotel market. The Internet changes the market from place
to place, to space, personal contacts of the buyer and seller are complemented by actions
through the network. Above all, it improves the transactional position of the consumer by
reducing the asymmetry of information. The advantages of using the Internet in marketing
result primarily from its usable features, which mainly include: global range of impact, speed
of reaction, multimedia character, lack of time limits, flexibility of action, interactivity and
environmental friendliness. The aim of the work is to identify the main social marketing tools
used in the Opole hotel market. The results of research conducted among employees and
guests of Opole hotels indicate the decreasing importance of traditional media in marketing
communication. Respondents pointed to the great importance of social media in this process.
The most popular of them are: Facebook, Twitter, Instagram, Youtube and Pinterest. Other
social tools included: e-mail newsletters, widgets, voting, discussion forums and podcasts.
In the context of the obtained research results, one should expect further development and
growing importance of social marketing on the hotel market.