Show simple item record

dc.contributor.authorSzubert, Mariuszpl
dc.contributor.authorKroh, Pawełpl
dc.date.accessioned2023-05-09T12:17:05Z
dc.date.available2023-05-09T12:17:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 309, Studia Geographica 14 (2020), s. [11]-23pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11916
dc.description.abstractKrajoznawstwo było i jest związane z edukacją, zwłaszcza geograficzną. Krajoznawstwo w szkole utożsamiane jest głównie z wycieczkami, których celem jest poznanie regionu lub kraju ojczystego. Wzbogacanie wiedzy krajoznawczej połączone jest z kształtowaniem postawy patriotycznej. W szczególności odnosi się to małej ojczyzny, jej poznawania oraz działalności krajoznawczej na jej rzecz. Mała ojczyzna jest jednym z edukacyjnych celów szczegółowych nauczania geografii w szkole podstawowej. Temat „Moja mała ojczyzna” przewidziany jest klasie siódmej. W publikacji przedstawiono propozycję realizacji tematu „Moja mała ojczyzna” opartego na WebQueście oraz krajoznawczej interpretacji dziedzictwa małej ojczyzny. Tok WebQuestu składa się z pięciu elementów. Trzem grupom uczniów przydzielone będą trzy zadania, których wynikiem będzie dokumentacja krajoznawcza małej ojczyzny, składająca się z opisu krajoznawczego, mapy oraz krajoznawczych opisów dziedzictwa małej ojczyzny. Jest to zadanie integrujące opis małej ojczyzny z wiedzą nie tylko z zakresu geografii, ale też innych przedmiotów np. biologii, historii, wiedzy o społeczeństwie, j. polskiego, fizyki i chemii. Połączenie zajęć lekcyjnych z krajoznawstwem wyzwala emocjonalny związek ucznia z małą ojczyzną (ojcowizną) i jej dziedzictwem przyrodniczym i kulturowym, wzbudza ciekawość, chęć poznawania świata, co przekłada się na jego aktywizowanie i kreatywność w edukacji szkolnej.pl
dc.description.abstractKnowledge of one’s country and region has always been linked with education, especially geographic education and upbringing. In the context of school education, it is mainly associated with school trips that help students get to know their country and region. Broadening one’s knowledge of the local region and of the country is also associated with developing a patriotic attitude. This concerns, in particular, exploring and promoting knowledge of one’s local area. Teaching about the local area is one of the specific goals of geographic education in primary schools, specifically in the 7th grade. The paper proposes a project to teach the “Local area” / “Little homeland” topic using WebQuest and interpretation of the local heritage. The WebQuest consists of 5 elements. Three groups of students will be given three assignments and the outcome of those assignments will be documentation of the local area consisting of a description of the region, a map and a presentation of local heritage. The project combines geographic knowledge with other school subjects, such as biology, history, social knowledge, Polish language, physics or chemistry. Combining theoretical lessons with practical exploration of the region will help develop an emotional bond with the local area and its natural and cultural heritage in students, and it will stimulate their curiosity and desire to explore the world around them, which, in turn, will make them more active and creative at school.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectdydaktyka geografiipl
dc.subjectkrajoznawstwopl
dc.subjectmała ojczyznapl
dc.subjectmetody nauczaniapl
dc.subjectWebQuestpl
dc.subjectgeography didacticsen
dc.subjectcountry-studyingen
dc.subjectlittle homelanden
dc.subjectteaching methodsen
dc.subjectWebQuesten
dc.titlePoznanie i opis krajoznawczy małej ojczyzny oraz wzbudzenie zainteresowania uczniów regionem jako inspiracja do nauki geografiipl
dc.title.alternativeExploring and describing one’s local area and promoting students’ interest in the region where they live as an inspiration for geographic educationen
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record