• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Geographica
  • 2020, Studia Geographica 14
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Geographica
  • 2020, Studia Geographica 14
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wykorzystanie fotografii we współczesnym kształceniu geograficznym: dydaktyczne założenia i praktyczne rozwiązania

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wykorzystanie fotografii... (919.4KB)
Autor:
Piróg, Danuta
Padło, Tomasz
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 309, Studia Geographica 14 (2020), s. [42]-56
Język: pl
Słowa kluczowe:
aktywizacja
edukacja geograficzna
fotografia
fotografia dydaktyczna
obserwacja
activation
didactical photography
geographical education
photography
observation
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Obserwacja bezpośrednia i pośrednia to fundament kształcenia geograficznego oraz konstruowania wiedzy. Od niej zaczyna się kształtowanie pojęć i terminów, ona jest źródłem do formułowania prawidłowości i podstawą klasyfikacji. W edukacji przyrodniczej oraz geograficznej obserwacja jest niezmiennie pierwszorzędnie ważna. Zmianie ulega jedynie jakość materiałów obserwacyjnych, które można wykorzystać na lekcji, źródło ilustracji i nośniki umożliwiające samą obserwację. Celem artykułu jest scharakteryzowanie rodzajów fotografii wraz z dydaktycznym komentarzem dotyczącym poprawnego ich wykorzystania w edukacji geograficznej. Jest to artykuł o charakterze teoretyczno-aplikacyjnym, w którym postawiony cel został zrealizowany dzięki interdyscyplinarnym studiom literatury, doświadczeniu autorów w wykonywaniu fotografii i wykorzystywaniu ich w procesie nauczania-uczenia się geografii.
 
Direct and indirect observations are the base of geographical education and creating of knowledge. The observations begin with the shaping of concepts and terms, they are the source for formulating regularities and the basis for classification. In science and geography education, observations are particularly important, only the quality of observational materials that can be used in the lesson, the source of illustrations and the media enabling the observation is changed. The aim of the paper is to characterize the types of photography along with the didactic commentary on their correct use in geographical education. It is a theoretical and application paper in which the set aim has been achieved using interdisciplinary studies of literature, practice in taking photographs and using them in teaching geography.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11918
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2020, Studia Geographica 14
  • Artykuły naukowe (WGB)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image