Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiróg, Danutapl
dc.contributor.authorPadło, Tomaszpl
dc.date.accessioned2023-05-09T12:34:27Z
dc.date.available2023-05-09T12:34:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 309, Studia Geographica 14 (2020), s. [42]-56pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11918
dc.description.abstractObserwacja bezpośrednia i pośrednia to fundament kształcenia geograficznego oraz konstruowania wiedzy. Od niej zaczyna się kształtowanie pojęć i terminów, ona jest źródłem do formułowania prawidłowości i podstawą klasyfikacji. W edukacji przyrodniczej oraz geograficznej obserwacja jest niezmiennie pierwszorzędnie ważna. Zmianie ulega jedynie jakość materiałów obserwacyjnych, które można wykorzystać na lekcji, źródło ilustracji i nośniki umożliwiające samą obserwację. Celem artykułu jest scharakteryzowanie rodzajów fotografii wraz z dydaktycznym komentarzem dotyczącym poprawnego ich wykorzystania w edukacji geograficznej. Jest to artykuł o charakterze teoretyczno-aplikacyjnym, w którym postawiony cel został zrealizowany dzięki interdyscyplinarnym studiom literatury, doświadczeniu autorów w wykonywaniu fotografii i wykorzystywaniu ich w procesie nauczania-uczenia się geografii.pl
dc.description.abstractDirect and indirect observations are the base of geographical education and creating of knowledge. The observations begin with the shaping of concepts and terms, they are the source for formulating regularities and the basis for classification. In science and geography education, observations are particularly important, only the quality of observational materials that can be used in the lesson, the source of illustrations and the media enabling the observation is changed. The aim of the paper is to characterize the types of photography along with the didactic commentary on their correct use in geographical education. It is a theoretical and application paper in which the set aim has been achieved using interdisciplinary studies of literature, practice in taking photographs and using them in teaching geography.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectaktywizacjapl
dc.subjectedukacja geograficznapl
dc.subjectfotografiapl
dc.subjectfotografia dydaktycznapl
dc.subjectobserwacjapl
dc.subjectactivationen
dc.subjectdidactical photographyen
dc.subjectgeographical educationen
dc.subjectphotographyen
dc.subjectobservationen
dc.titleWykorzystanie fotografii we współczesnym kształceniu geograficznym: dydaktyczne założenia i praktyczne rozwiązaniapl
dc.title.alternativeThe use of photography in contemporary geographical education: teaching assumptions and practical solutionsen
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord