Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKondraciuk, Piotrpl
dc.date.accessioned2023-05-10T13:26:50Z
dc.date.available2023-05-10T13:26:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 339, Studia Geographica 16 (2021), s. [189]-201pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11945
dc.description.abstractPrzedmiot szkolny podstawy przedsiębiorczości został wprowadzony do wszystkich typów szkół ponadgimnazjalnych w 2002 roku (MENiS, 2002). Obecna reforma szkolnictwa niesie za sobą szereg zmian w funkcjonowaniu szkół i daje możliwość zmiany sposobów nauczania wielu przedmiotów. Na początku reformy warto zastanowić się nad uczniowskim odbiorem przedmiotu podstawy przedsiębiorczości w celu poprawy jakości prowadzenia przedmiotu. Autor w niniejszej pracy przedstawia wyniki badań opinii uczniów i absolwentów szkół ponadgimnazjalnych w Polsce zebranych w 2018 roku. Uczniowie w ankiecie oceniali różne aspekty lekcji z podstaw przedsiębiorczości: od wskazania ulubionych metod kształcenia, źródeł wiedzy, form pracy przez określenie najważniejszych dla nich umiejętności praktycznych, po ocenę całego przedmiotu jak i wskazaniu najważniejszych kompetencji nauczyciela. Badania przeprowadzono metodą sondażu diagnostycznego na grupie badawczej 326 uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Wyniki badań w niniejszym artykule zostały porównane z wynikami z badań przeprowadzonych w 2018 na uczniach tylko z województwa małopolskiego oraz w latach 2004 i 2011 na zbliżonych grupach badawczych. Analiza wyników wskazała, że uczniowie negatywnie oceniają wiele aspektów kształcenia w zakresie podstaw przedsiębiorczości.pl
dc.description.abstractThe subject named „The basics of enterprise” has been launched to all types of upper-secondary schools in 2002 (MENiS, 2002). The current reform of education carries many changes in schools’ functioning, moreover, it gives the possibility to change the ways of teaching various subjects. In the beginning of the reform it is worth to consider how students perceive “The basics of enterprise” as a school subject in order to improve quality of the lessons. Author of this work presents the results of research connected with students and graduates of the upper-secondary schools’ opinion collected in Poland in 2018. In the survey students evaluated different aspects of the lessons: pointing to their favourite educational method, sources of information, forms of work, also, defining the most important, according to their opinion, practical skills and what is more, evaluating the whole subject in general as well as pointing to the most important remits of the teacher. The research has been conducted with the method of diagnostic survey on the group of 326 upper-secondary school students. The results have been compared to results of the survey given only to students from małopolskie voivodeship in 2018 and in 2004 as well as in 2011 on similar experimental group. Analysis of the results has shown that students evaluate many aspects of “The basics of enterprise” teaching as negative.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectankietapl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectpodstawy przedsiębiorczościpl
dc.subjectszkoła ponadgimnazjalnapl
dc.subjecteducationen
dc.subjecthigh schoolen
dc.subjectquestionnaireen
dc.subjectthe basics of entrepreneurshipen
dc.titlePrzedmiot podstawy przedsiębiorczości w opinii uczniów i absolwentów szkół ponadgimnazjalnych w Polscepl
dc.title.alternativeSubject basics of entrepreneurship in the opinion of students and graduates of secondary schools in Polanden
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord