Show simple item record

dc.contributor.authorBatko, Ewapl
dc.date.accessioned2023-05-11T06:16:23Z
dc.date.available2023-05-11T06:16:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 341, Studia Geographica 17 (2021), s. [29]-43pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11951
dc.description.abstractPrzedmiotem rozważań w niniejszej pracy jest merchandising, jego geneza, spotykane w literaturze przedmiotu ujęcia i stosowane jego techniki w badanej sieci sklepów. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wybranych elementów merchandisingu handlowego i zbadanie czy klienci sieci sklepów Delikatesy Centrum (DC) zauważają ich wpływ podczas dokonywania zakupów. Przedstawiono definicję, istotę pojęcia oraz rodzaje merchandisingu, objaśniono procedurę badawczą i zaprezentowano wyniki przeprowadzonych badań ankietowych. Materiałem źródłowym do badań była literatura przedmiotu dotycząca genezy jak i szeroko rozumianych zagadnień merchandisingu. W przeprowadzonych badaniach użyto także kwestionariusza ankiety wykonanego za pomocą Formularzy Google (Google Forms), udostępnionego za pomocą komunikatorów internetowych, dzięki niemu uzyskano opinie klientów na temat wpływu merchandisingu na ich zachowania i nastrój w sklepie. Jak wynika z badań ponad połowa ankietowanych wskazała, że bodźce słuchowe wpływają na ich nastrój podczas dokonywania zakupów. Nabywcy zwracali również uwagę na rozkład towaru w obrębie sali sprzedażowej. Stwierdzono, że klienci sieci sklepów Delikatesy Centrum (DC) zauważają wpływ zastosowanych technik merchandisingu na swoje zachowanie czy decyzje zakupowe.pl
dc.description.abstractThe subject of the study is merchandising, its genesis, issues encountered in the subject literature and application of his techniques in investigated chain store. The aim of this article is presentation of the selected elements of commercial merchandising and research Delikatesy Centrum (DC) store customers are noticing their impact during shopping. The definitions, the essence of the concept and the types of merchandising was presented. The research procedures are explained and the results of the survey research are presented. The source material for the research was subject literature relating genesis and broadly understood merchandising issues. The research was conducted online using a survey questionnaire made with Google Forms, shared by internet communicators, thanks to him feedback was obtained on impact of merchandising on their behavior and mood in the store. Research shows more than half respondents pointed out that hearing stimuli affect their mood during shopping. Buyers also paid attention to the distribution of goods within the sale room. It was found that chain store Delikatesy Centrum (DC) customers notice the impact of merchandising techniques on their own behavior or purchasing decisions.en
dc.language.isoplpl
dc.subjecthandelpl
dc.subjectmerchandisingpl
dc.subjectsieć sklepów Delikatesy Centrumpl
dc.subjecttechniki visual merchandisingupl
dc.subjectvisual merchandisingpl
dc.subjecttradeen
dc.subjectmerchandisingen
dc.subjectchain store Delikatesy Centrumen
dc.subjectvisual merchandising techniquesen
dc.subjectvisual merchandisingen
dc.titleZastosowanie merchandisingu w handlu na przykładzie sieci sklepów Delikatesy Centrumpl
dc.title.alternativeUse of merchandising in trade on an example of chain store Delikatesy Centrumen
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record