• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Geographica
  • 2021, Studia Geographica 17
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Geographica
  • 2021, Studia Geographica 17
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nowoczesne techniki pracy nauczyciela przyrody i geografii na przykładzie gry terenowej „geocaching”

Thumbnail
View/Open
Nowoczesne techniki... (1.813Mb)
Author:
Pilich, Daria
Piechota, Agnieszka
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 341, Studia Geographica 17 (2021), s. [112]-123
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
geocaching
GPS
karty pracy
lekcja terenowa
„Żabi Kraj”
geocaching
GPS
work cards
field lesson
“Żabi Kraj”
Date: 2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Artykuł jest próbą wykazania, iż poprzez zabawę (grę terenową), można zachęcić uczniów do nauki i zainteresować wieloma aspektami nauk przyrodniczych. Wykazano, iż nowoczesne techniki nauczania, z wykorzystaniem odbiorników GPS, sprawdzają się w pracy nauczyciela geografii. Jako przykład atrakcyjnej formy nauczania wybrano grę Geocaching (dostępną jako darmowa aplikacja na smartfony), na podstawie której stworzono ścieżkę dydaktyczną w atrakcyjnym przyrodniczo obszarze „Żabi Kraj” w powiecie cieszyńskim, w południowej części Polski. Na potrzeby artykułu została przeprowadzona ankietyzacja wśród uczniów, którzy uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem ścieżki dydaktycznej. W ankietyzacji udział wzięło ponad 200 uczniów w różnym przedziale wiekowym, od 6 klas szkoły podstawowej po uczniów 2 i 3 klas szkół średnich. Aż 96% z nich było zadowolonych z zajęć w terenie, podczas których uczyli się za pomocą gry terenowej Geocaching.
 
This article is an attempt to show that by playing a field game, students can be encouraged to learn and become interested in many aspects of the natural sciences. It has been shown that modern teaching techniques, using GPS receivers, can be a valuable tool for Geography teachers. The Geocaching game (available as a free smartphone application) was chosen as a good example of one such teaching technique, on the basis of which a didactic path was created in the “Żabi Kraj” area, which is an attractive nature area in the Cieszyn district in southern Poland. For the purposes of this article, a survey was conducted among students who participated in classes using the didactic path. Over 200 students of a range of ages took part in the survey, from the sixth class of Primary school to the 2nd and 3rd grades of High School classes. As many as 96% of them were satisfied with the outdoor activities during which they learned using the Geocaching field game.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11955
Collections
  • 2021, Studia Geographica 17

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image