Rezydencje arystokratyczne w województwie podkarpackim na przykładzie Zamku w Łańcucie i Pałacu w Przeworsku
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Miara, Dominika
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 358, Studia Geographica 18 (2022), s. [191]-203
Język: pl
Słowa kluczowe:
oferta turystycznaPałac w Przeworsku
turystyka muzealna
Zamek w Łańcucie
Castle in Łańcut
museum tourism
Palace in Przeworsk
tourism offer
Data: 2022
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Turystyka muzealna to element turystyki kulturowej. Celem autorki tego artykułu było porównanie
oferty turystycznej oraz przedstawienie historii Muzeum‑Zamku
w Łańcucie oraz
Zespołu Pałacowo‑Parkowego
w Przeworsku. Miejsca te wybrała ze względu na prywatne
powiązania z nimi. Skupiła się ona na odrębnym opisaniu ich historii. Porównując ich ofertę
turystyczną wzięła pod uwagę inne miejsca, które są dostępne do zwiedzenia poza zamkiem
i pałacem w tych muzeach, jakość organizowanych tam wydarzeń kulturalnych, a także
sprawdziła, czy jest dostępny dzień darmowego zwiedzania oraz zwiedzanie z przewodnikiem.
Przeanalizowane zostały również opinie w Internecie na temat tych dwóch muzeów
przedstawione głównie na blogach, ich liczba, prowadzenie stron na Facebooku, a także
oferta biletów wstępu. Podstawowa metoda użyta w artykule to analityczno‑porównawcza
oraz analiza dostępnych materiałów źródłowych. Wniosek wynikający z tego artykułu dowodzi
większej popularności internetowej Muzeum w Łańcucie. Museum tourism is a part of cultural tourism. The aim of the author was to compare the tourist
offer and to present the history of the Museum in Łańcut Castle and The Palace‑Park
Complex
in Przeworsk. These places were chosen because of the author’s private affiliations with them
and a lot of numbers visits there. The author has focus on the history of these places and
on comparing their tourist offers. She presented also other places that can be visited apart
of the castle and palace and the offer of cultural events. The possibility of a free sightseeing’s
day and a guided tour were also taken into consideration. In addition, opinions on the Internet
about the two museums (mostly on the blogs), their number, the operation of Facebook pages
and the offer of tickets were analysed, too. The basic method used in this article is analitical
method and comparative method. The analysis of available sources were used, too. The
conclusion of this article proves the more popularity of the Museum in Łańcut on the Internet.