• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Geographica
  • 2022, Studia Geographica 18
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Geographica
  • 2022, Studia Geographica 18
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rezydencje arystokratyczne w województwie podkarpackim na przykładzie Zamku w Łańcucie i Pałacu w Przeworsku

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Rezydencje arystokratyczne... (1.020MB)
Autor:
Miara, Dominika
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 358, Studia Geographica 18 (2022), s. [191]-203
Język: pl
Słowa kluczowe:
oferta turystyczna
Pałac w Przeworsku
turystyka muzealna
Zamek w Łańcucie
Castle in Łańcut
museum tourism
Palace in Przeworsk
tourism offer
Data: 2022
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Turystyka muzealna to element turystyki kulturowej. Celem autorki tego artykułu było porównanie oferty turystycznej oraz przedstawienie historii Muzeum‑Zamku w Łańcucie oraz Zespołu Pałacowo‑Parkowego w Przeworsku. Miejsca te wybrała ze względu na prywatne powiązania z nimi. Skupiła się ona na odrębnym opisaniu ich historii. Porównując ich ofertę turystyczną wzięła pod uwagę inne miejsca, które są dostępne do zwiedzenia poza zamkiem i pałacem w tych muzeach, jakość organizowanych tam wydarzeń kulturalnych, a także sprawdziła, czy jest dostępny dzień darmowego zwiedzania oraz zwiedzanie z przewodnikiem. Przeanalizowane zostały również opinie w Internecie na temat tych dwóch muzeów przedstawione głównie na blogach, ich liczba, prowadzenie stron na Facebooku, a także oferta biletów wstępu. Podstawowa metoda użyta w artykule to analityczno‑porównawcza oraz analiza dostępnych materiałów źródłowych. Wniosek wynikający z tego artykułu dowodzi większej popularności internetowej Muzeum w Łańcucie.
 
Museum tourism is a part of cultural tourism. The aim of the author was to compare the tourist offer and to present the history of the Museum in Łańcut Castle and The Palace‑Park Complex in Przeworsk. These places were chosen because of the author’s private affiliations with them and a lot of numbers visits there. The author has focus on the history of these places and on comparing their tourist offers. She presented also other places that can be visited apart of the castle and palace and the offer of cultural events. The possibility of a free sightseeing’s day and a guided tour were also taken into consideration. In addition, opinions on the Internet about the two museums (mostly on the blogs), their number, the operation of Facebook pages and the offer of tickets were analysed, too. The basic method used in this article is analitical method and comparative method. The analysis of available sources were used, too. The conclusion of this article proves the more popularity of the Museum in Łańcut on the Internet.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11974
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2022, Studia Geographica 18

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image