Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWoźniak, Martapl
dc.date.accessioned2023-07-05T08:07:46Z
dc.date.available2023-07-05T08:07:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 344, Studia de Cultura 13 (3) (2021), s. [72]-87pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12222
dc.description.abstractArtykuł ten jest próbą ukazania zasadniczej roli mediów społecznościowych w promowaniu ruchu body positive na przykładzie jednego z najpopularniejszych portali - Instagrama. Celem rozważań jest przedstawienie, w jaki sposób Instagram przyczynia się do akceptacji własnego ciała przez jego użytkowników oraz jak ruch ten prezentowany jest w reklamach społecznych i komercyjnych właśnie na tym medium. Analiza jakościowa przeprowadzona została na wybranych kampaniach społecznych oraz kampaniach komercyjnych znanych marek modowych i kosmetycznych, które wywołały żywą dyskusję wśród opinii publicznej. Rozważania te stanowić mogą przyczynek do dalszych badań medioznawczych w tym kierunku, a zwłaszcza nad ruchem body neutrality, który jest odpowiedzią na ruch body positive.pl
dc.description.abstractThis article is an attempt to show the fundamental role of social media in promoting the body positive movement on the example of one of the most popular portals - Instagram. The purpose of the considerations is to present how Instagram contributes to the acceptance of one’s own body by its users and how this movement is presented in social and commercial advertising on this medium. The qualitative analysis was carried out on selected social campaigns and commercial campaigns of well-known fashion and cosmetics brands, which sparked a lively discussion among the public. These considerations may contribute to further media studies in this direction, especially on the body neutrality movement, which is a response to the body positive movement.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectruch body positivepl
dc.subjectciałopozytywnośćpl
dc.subjectreklama społecznapl
dc.subjectreklama komercyjnapl
dc.subjectbody positive movementen
dc.subjectbody positiveen
dc.subjectsocial advertisingen
dc.subjectcommercial advertisingen
dc.titleMedia społecznościowe a akceptacja własnego ciała – ruch body positive na Instagramiepl
dc.title.alternativeSocial media and body acceptance – the body positive movement on Instagramen
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord