Instytucje kultury podczas pierwszej fali pandemii koronawirusa – analiza porównawcza działań w mediach społecznościowych wybranych teatrów
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Żubryk, Klaudia
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 346, Studia de Cultura 13 (4) (2021), s. [118]-133
Język: pl
Słowa kluczowe:
teatr w pandemiimedia społecznościowe
przemiany komunikacji
theatre in pandemic
social media
changes in communication
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Media społecznościowe zrewolucjonizowały myślenie o kanałach dotarcia do odbiorców. Ich istnienie okazało się
szczególnie znamienne w pandemii koronawirusa. Codzienność przeniosła się do internetu, a proces ten nie ominął
instytucji kultury. Niniejszy artykuł analizuje przemiany praktyk komunikacyjnych szczecińskiego Ośrodka
Teatralnego Kana, Teatru Wielkiego w Łodzi i Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy widoczne w postach na
stronach teatrów w serwisie Facebook. Celem jest wskazanie nowych elementów strategii komunikacyjnych obieranych
przez różne ośrodki w pierwszej fali pandemii. Social media have revolutionized the ways of thinking about channels for reaching audiences. Their existence proved
particularly significant in the coronavirus pandemic. Everyday life shifted to the Internet and this process had an
impact on cultural institutions. This article analyzes the changes in communication practices of Theatrical Centre
Kana in Szczecin, Grand Theatre in Łódź and the Helena Modrzejewska Theatre in Legnica in the posts on theatres’
Facebook pages. The aim is to identify new elements of communication strategies chosen by different institutions in
the first wave of pandemic.