• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2022, Studia de Cultura 14
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2022, Studia de Cultura 14
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

New technologies and ambient marketing communication

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
New technologies... (4.912MB)
Autor:
Wojciechowski, Łukasz P.
Fichnová, Katarína
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 350, Studia de Cultura 14 (2) (2022), s. [22]-46
Język: en
Słowa kluczowe:
ambient marketing communication
guerilla marketing
new technologies
creativity
originality
effectivity
ambientowa komunikacja marketingowa
guerilla marketing
nowe technologie
kreatywność
oryginalność
skuteczność
Data: 2022
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
This paper introduces unconventional forms and technology of digital communication, which guerilla and ambient marketing communication utilize to implement strategies of communi-cation with clients. It presents specifics of the mentioned types of communication, pointing out creativity and its remarkable unique attributes (originality, the element of surprise, effectivity and others). In our selection of 300 respondents, differences in subjective perception of attributes were identified in ambient marketing communication and in classical creative form of marketing communication. Our paper characterizes strategies and visual techniques used in them, and new technologies implementing the element of surprise for creation of positive emotions. With the use of selected examples, we illustrate possibilities for digital communication with implemented communication strategies. At the end, we offer our own synthesized scheme of creativity levels in marketing communication addressing the special importance of creativity, with a regard to the new technologies and with an investigative approach towards the ambient and guerilla marketing communications using these new technologies at the set levels.
 
Artykuł przedstawia niekonwencjonalne formy i technologie komunikacji cyfrowej, które partyzancka i ambientowa komunikacja marketingowa wykorzystuje do realizacji strategii komunikacyjnych klienta. Przedstawia specyfikę tych rodzajów komunikacji, wskazując na kreatywność jako ich immanentny składnik wraz z jej podstawowymi atrybutami (oryginalność, perswazyjność, użyteczność itp.). Na próbie 300 respondentów zidentyfikowano różnice w subiektywnym postrzeganiu atrybutów komunikacji marketingowej typu ambient i klasycznej kreatywnej formy komunikacji marketingowej. W artykule scharakteryzowano strategie i techniki wizualne oraz nowe technologie wykorzystywane w nich do wywołania efektów zaskoczenia i wywoływania pozytywnych emocji. Wybrane przykłady ilustrują możliwości komunikacji cyfrowej w ramach realizacji strategii komunikacyjnej. Proponujemy również własny schemat syntetyzujący poziomy kreatywności komunikacji marketingowej pod względem istotnych składników kreatywności z uwzględnieniem nowych technologii oraz miejsca komunikacji ambientowej i partyzanckiej z wykorzystaniem technologii na tych poziomach.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12260
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2022, Studia de Cultura 14

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image