Aktywizacja użytkowników w dobie pandemii COVID-19 przez influencerów na platformie Instagram. Analiza porównawcza wybranych twórców internetowych
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Cheba, Patrycja
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 350, Studia de Cultura 14 (2) (2022), s. [76]-93
Język: pl
Słowa kluczowe:
influencerużytkownik
media społecznościowe
COVID-19
aktywizacja
influencer
COVID-19
user
social media
activation
Data: 2022
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Celem artykułu jest przegląd i analiza profili trzech twórców internetowych na platformie Instagram, którzy
aktywizowali swoje społeczności w przestrzeni wirtualnej do działań realnych w czasie trwania pandemii COVID-19 w
Polsce. Skupiono się na działalności edukatorki seksualnej Katarzyny Koczułap, podcasterki Joanny Okuniewskiej oraz
youtuberki Katarzyny Gandor. Artykuł przedstawia wyniki analizy porównawczej, która została dokonana poprzez
pogłębioną analizę zawartości postów udostępnionych w czasie pierwszego roku pandemii COVID-19. Wnioski z
przeprowadzonych badań wskazują zastosowane techniki wzmacniające przekaz twórców w mediach społecznościowych. The aim of the article is to review and analyze the profiles of three influencers on the Instagram platform, who
activated their communities in the virtual space to take real action during the COVID-19 pandemic in Poland. The
focus was on the activities of the sex educator Katarzyna Koczułap, the podcasts of Joanna Okuniewska and the
youtuber Katarzyna Gandor. The paper presents the results of a comparative analysis conducted with media content
analysis, posts published in the first year of the pandemic COVID-19. The conclusions from the conducted research
indicate the techniques used to strengthen the message of influencers in social media.