• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Transformation of American Indian identity by the United States Government and early settlers

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Transformation of American... (524.7KB)
Autor:
Krzyk, Adam
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 124, Studia de Arte et Educatione 7 (2012), s. [47]-55
Język: en
Słowa kluczowe:
Indianie
USA
tożsamość
kultura Indian
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Artykuł podejmuje kwestię wpływu działań rządu amerykańskiego na przestrzeni lat na tożsamość rdzennych mieszkańców Ameryki. Autor analizuje poszczególne działania kolonialistów, a następnie reakcje rządu federalnego, w procesie mającym na celu supremację białego człowieka wobec Indian. Autor opisuje szczególnie ważne w historiografii indiańskiej wydarzenia związane z ekspansją terytorialną, które wywarły wpływ na kształtowanie się tożsamości wśród plemion autochtonicznych – okres przesiedleń, głodu, tworzenia rezerwatów, wysyłania dzieci indiańskich do szkół z internatem. Wymienione strategie podejmowane na przestrzeni lat przez rząd amerykański, których celem była likwidacja tzw. indiańskiego problemu, doprowadziły w późniejszym czasie do ukształtowania się ruchu, mającego na celu doprowadzenie do jedności tych grup etnicznych oraz na nowo stworzenia ich tożsamości.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12326
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image