• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Z wielu – jedna. Powieści Elif Şafak, fotografie Dity Pepe

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Z wielu – jedna... (962.1KB)
Autor:
Wojtusik, Zofia
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 124, Studia de Arte et Educatione 7 (2012), s. [149]-159
Język: pl
Słowa kluczowe:
Elif Şafak
Dita Pepe
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
This comparison of the novels by a Turkish author Elif Şafak and the pictures by Dita Pepe, a Czech photographer, is an attempt to show two different answers, given by women-artists, working on two different matters, to the question of searching for identity of a woman in the contemporary world. Dita Pepe, as an author of the series of her self-portraits with many other women and with men of different social status, builds her own artistic identity in contact with other people. Elif Şafak, in her novel “The Bastard of Istanbul,” describes the problems of understanding and saving personal identity in the melting-pot of the city, with the background of an old, but still existing conflict between the Turks and Armenians. In the novel titled “Black Milk” Şafak shows the internal complexity of a woman who tries to reconcile her maternity with being a writer. Both artists are similar in terms of unification of the subject and the object of their works, which are the artists themselves. They both refer to the contemporaneity, using “variety” as a definition of the identity of an artist.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12337
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia de Arte et Educatione 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image