dc.contributor.author | Chowaniec-Stawiarz, Karolina | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-27T06:43:37Z | |
dc.date.available | 2023-07-27T06:43:37Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 124, Studia de Arte et Educatione 7 (2012), s. [167]-176 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12339 | |
dc.description.abstract | Artykuł opisuje prace holenderskiego fotografika Jana Banninga, który w swoim cyklu
National Identities podejmuje kwestię imigracji obecną w krajach Europy Zachodniej.
To właśnie antyimigracyjne nastawienie, wszechobecna dyskusja nad problemami mniejszości
etnicznych oraz atmosfera ksenofobii poddały artyście pomysł na serię pastiszów dzieł
Vermeera, Rembrandta i Maneta. Odtwarzając obrazy europejskich mistrzów malarstwa we
współczesnych realiach kulturowych, autor przedstawia swoje stanowisko w toczącej się
w Holandii debacie politycznej.
Artykuł krótko opisuje oryginały, ich unowocześnione fotograficzne wersje, jak również
istniejące między nimi różnice i ich symboliczne znaczenie. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.subject | Jan Banning | en |
dc.title | National Identities by Jan Banning. Photographic variations on classic iconic paintings | en |
dc.title.alternative | „Tożsamość narodowa” według Jana Banninga. Fotograficzne wariacje na temat ikon malarstwa | pl |
dc.type | Article | pl |