Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChowaniec-Stawiarz, Karolinapl
dc.date.accessioned2023-07-27T06:43:37Z
dc.date.available2023-07-27T06:43:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 124, Studia de Arte et Educatione 7 (2012), s. [167]-176pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12339
dc.description.abstractArtykuł opisuje prace holenderskiego fotografika Jana Banninga, który w swoim cyklu National Identities podejmuje kwestię imigracji obecną w krajach Europy Zachodniej. To właśnie antyimigracyjne nastawienie, wszechobecna dyskusja nad problemami mniejszości etnicznych oraz atmosfera ksenofobii poddały artyście pomysł na serię pastiszów dzieł Vermeera, Rembrandta i Maneta. Odtwarzając obrazy europejskich mistrzów malarstwa we współczesnych realiach kulturowych, autor przedstawia swoje stanowisko w toczącej się w Holandii debacie politycznej. Artykuł krótko opisuje oryginały, ich unowocześnione fotograficzne wersje, jak również istniejące między nimi różnice i ich symboliczne znaczenie.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectJan Banningen
dc.titleNational Identities by Jan Banning. Photographic variations on classic iconic paintingsen
dc.title.alternative„Tożsamość narodowa” według Jana Banninga. Fotograficzne wariacje na temat ikon malarstwapl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord