Deaf identity construction: a case study
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Hadjikakou, Kika
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [22]-33
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
The aim of the current study was to provide inside information on the different ways of constructing
identities within the deaf population. To obtain relevant information, a case study
was carried out with a Deaf Cypriot adult whose family and educational background did not
match those of the general deaf population. The findings indicated that his family experiences,
initial contacts with the Deaf and with Cypriot Sign Language (CSL), as well as academic
and social experiences shared at school between the participant and his classmates
and teachers played a crucial role in his identity development. The findings of this study entail
implications for the provision of effective support services and deaf awareness courses
within general schools, as well as for oral deaf children’s contacts with Deaf adults in order to
develop “healthy” identities. Celem prezentowanego badania była analiza introspektywnych danych dotyczących różnych
sposobów budowania tożsamości w populacji osób głuchych. W celu uzyskania istotnych informacji,
przeprowadzono analizę przypadku z udziałem dorosłej cypryjskiej osoby Głuchej,
której środowisko rodzinne i społeczne nie pasowało do ogółu populacji głuchych. Wyniki
pokazały, że doświadczenia rodzinne Johna, jego początkowe kontakty z cypryjskim językiem
migowym (CSL), jak również doświadczenia akademickie i społeczne związane z udziałem
kolegów z klasy oraz nauczycieli odegrały znaczącą rolę w rozwoju jego tożsamości. Wyniki
badania pociągają za sobą sugestie dotyczące zapewnienia skutecznych metod wsparcia oraz
kursów świadomości dla głuchych w szkołach masowych, jak również kontaktów oralnych
głuchych dzieci z dorosłymi osobami Głuchymi w celu rozwoju „zdrowej” tożsamości.