• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Deaf identity construction: a case study

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Deaf identity construction... (294.1KB)
Autor:
Hadjikakou, Kika
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [22]-33
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The aim of the current study was to provide inside information on the different ways of constructing identities within the deaf population. To obtain relevant information, a case study was carried out with a Deaf Cypriot adult whose family and educational background did not match those of the general deaf population. The findings indicated that his family experiences, initial contacts with the Deaf and with Cypriot Sign Language (CSL), as well as academic and social experiences shared at school between the participant and his classmates and teachers played a crucial role in his identity development. The findings of this study entail implications for the provision of effective support services and deaf awareness courses within general schools, as well as for oral deaf children’s contacts with Deaf adults in order to develop “healthy” identities.
 
Celem prezentowanego badania była analiza introspektywnych danych dotyczących różnych sposobów budowania tożsamości w populacji osób głuchych. W celu uzyskania istotnych informacji, przeprowadzono analizę przypadku z udziałem dorosłej cypryjskiej osoby Głuchej, której środowisko rodzinne i społeczne nie pasowało do ogółu populacji głuchych. Wyniki pokazały, że doświadczenia rodzinne Johna, jego początkowe kontakty z cypryjskim językiem migowym (CSL), jak również doświadczenia akademickie i społeczne związane z udziałem kolegów z klasy oraz nauczycieli odegrały znaczącą rolę w rozwoju jego tożsamości. Wyniki badania pociągają za sobą sugestie dotyczące zapewnienia skutecznych metod wsparcia oraz kursów świadomości dla głuchych w szkołach masowych, jak również kontaktów oralnych głuchych dzieci z dorosłymi osobami Głuchymi w celu rozwoju „zdrowej” tożsamości.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12517
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Psychologica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image