• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2011, Studia Psychologica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Narrative research on the identity of disabled people in Tibetan culture

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Narrative research... (247.3KB)
Autor:
Chen, Ge
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 98, Studia Psychologica 4 (2011), s. [85]-91
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
It’s a common view in academia that most disabled people have a negative identity. However, presented long-term anthropological investigation, showed that disabled people had a very positive identity in Tibetan culture. This article describes the stories of two disabled Tibetan individuals using the narrative method. In reference to these cases, the local religion is analyzed, which is an important factor that deeply influences the identity of disabled Tibetans.
 
W środowisku akademickim powszechnie sądzi się, że większość osób niepełnosprawnych przejawia negatywną tożsamość. Jednak prezentowane właśnie długoterminowe badania antropologiczne pokazują, że osoby niepełnosprawne w kulturze tybetańskiej przejawiają bardzo pozytywną tożsamość. Niniejszy artykuł prezentuje biografie dwóch osób niepełnosprawnych, opracowane na podstawie metod narracyjnych. Odwołując się do tej analizy przypadków, uwzględniona została miejscowa religia, która jest jednym z ważniejszych czynników głęboko wpływających na tożsamość tybetańskich osób niepełnosprawnych.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12523
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Psychologica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image