• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

On the diversity of humans – scientific and educational considerations

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
On the diversity of humans... (391.8KB)
Autor:
Kattmann, Ulrich
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 86, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1 (2011), s. [145]-153
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Diversity is a major factor in education and also an issue of human biology and biology instruction. The educational and the disciplinary aspects are connected by the aims of respecting the other and of accepting one’s own identity. The aim of the contribution is to act against the schemata of generalization, i.e. typological and linear thinking and the restriction of knowledge to dichotomies and mean values, in order to promote the awareness of the variability of humans and the reflection on stereotypes towards groups of humans of different geographical and cultural origins or gender. Based on the Model of Educational Reconstruction and a constructivist view of learning, topics of learning are analysed und interpreted in order to lead to a meaningful learning of the subjects. Results of research in science and science education will be used for educational purposes by pointing out key conceptions for learning and teaching diversity.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12544
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image