• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of the family in shaping attitudes in favour of nature

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The role of the family... (570.1KB)
Autor:
Żeber-Dzikowska, Ilona
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 86, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1 (2011), s. [161]-179
Język: en
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The role of the family in shaping the attitudes in favour of nature is connected with the problems of the family as a basic social group, its functions in creating children’s personalities, children’s position in the social group, positive and negative parental attitudes, types of parental attitudes as well as developing children’s and young people’s interests at different educational levels. In order to show the role of the family in shaping the attitudes in favour of nature, an investigation was conducted among parents of pupils and students from primary, lower secondary (gimnazjum) and upper secondary schools. The results of the conducted investigations support the view that parents often shape their children’s appropriate attitudes in favour of nature by introducing proper principles connected with the environment protection as well as by participating in various events. Taking care of animals and plants influences the development of children’s awareness of nature to a large extent. However, parents seldom buy nature books and magazines in order to make children interested in the discussed matters. The content-related knowledge is too low to allow the parents to talk to children about animals and plant species.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12546
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image