• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wspieranie zrównoważonego rozwoju ucznia z trudnościami w nauce wyzwaniem dla dydaktyków i nauczycieli biologii

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wspieranie zrównoważonego rozwoju... (318.8KB)
Autor:
Gajuś-Lankamer, Ewa
Wójcik, Anna Maria
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 86, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1 (2011), s. [214]-220
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Education for sustainable development is designed to assist learners in gaining skills, knowledge and attributes which ensure continuous sustainable development. Implementation of the postulates for sustainable development in education involve response to the needs that an ADHD diagnosed child with learning difficulties has at each level of school education. Such response will support sustainable development of an individual throughout the school education period and provide optimal transition into adulthood. Since there is an increase in the number of children diagnosed with ADHD, it is crucial that teachers at the higher education level should be trained to recognize this problem in pupils in order to avoid the process of erroneous attribution which results in categorizing the child’s behaviour as rebellion, resistance and conscious disturbance of the didactic process. While preparing for their career, future teachers should gain knowledge how to adapt the education process to needs and capabilities of ADHD pupils. In provision of systemic educational aid, the ADHD-afflicted children should be perceived as active constructors of their own reality. Therefore, the children’s strong points should be stressed in their education. However, one should be aware of negative outcomes of ADHD.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12550
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image