• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2012, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2012, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Towards new educational paradigms

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Towards new educational... (1.471MB)
Autor:
Pellaud, Francine
Giordan, André
Eastes, R-Emmanuel
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 111, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 2 (2012), s. [98]-126
Język: en
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
All revolutions, be they scientific or social ones, are the results of changes of paradigms. And the advent of the concept of «sustainable development» in our societies is no different. The radical adjustments that must be made regarding our ways of thinking and our «personal reasoning» are undeniable and they happen to have a direct influence on the educational curriculum. And it is all the more true when an education y related to it is institutionalized, as is the case in many countries. Highlighting these changes, understanding what it implies for the thought, as well as in terms of learning, opening new leads to deal with the complexity that such an education must tackle – these are the goals of this article. Inspired mainly by the results of several groundbreaking works lead by the Laboratory for Science Didactics and Epistemology of the University of Geneva, these reflections take stock of our current knowledge on the subject.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12588
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image