• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2012, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2012, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Students‘ alternative conceptions of animal classification

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Students‘ alternative... (561.0KB)
Autor:
Kattmann, Ulrich
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 111, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 2 (2012), s. [178]-193
Język: en
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Students’ conceptions of animal classification are the subject of several investigations. In previous research the criteria of classification used by the students were generally neglected. In a constructivistic view of learning and teaching these investigations must be judged as fallacious The study presented here shows that students prefer to classify creatures along the criteria of habitat and locomotion. They maintain using these criteria even after learning the categories of biological taxonomy. The results point to the assumption that students have an implicit theory of natural kinship of animals. The „personal taxonomies” of the students investigated are expected to be important means for or hints of learning biological systematic and therefore should be seriously taken into account in biology teaching, especially with regard to biological taxonomy, biodiversity and evolution. In accord with the results of the research, the outline of a teaching unit on the evolutionary approach to the classification of vertebrates is presented.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12594
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image