Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNybelius, Maritpl
dc.date.accessioned2023-12-21T10:58:18Z
dc.date.available2023-12-21T10:58:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 137, Studia Sociologica 5 vol. 1 (2013), s. [115]-128pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12674
dc.description.abstractResearch into the media and sport has been rather poor over the years. At least, that has been the case until recently, when the field suddenly saw a rapid growth in importance. One reason for this increased interest is the financial impact sport has on society and the impact the media have on society: this is indisputable. The market for sport media is gigantic and an active component of the financial situation of sport related to society. Sport and the media depend on each other. Even if the academic field of media and sport is growing, the main focus is usually on how the media present sport from different perspectives – for example, the gender perspective. One focus of this article is the interrelation between the media and a social or cultural phenomenon, in this case the media and sport. The term mediatization as a conceptual tool in analyzing such processes will be tested and discussed. I will discuss the problems with the concept and provide an overview of previous research on the relation between the media and sport. I will further discuss the possible effects if the field of Sport Communication was to be neglected by the academic world. My main study will be of the literature about what has been done and what will be done. I will also look at how the field is addressed in Sweden and Norway and then compare the results with examples from Germany, the USA and Great Britain.en
dc.description.abstractDo tej pory badania związków mediów i sportu były raczej niewielkie. Ale od niedawna można zauważyć wzrost ich znaczenia. Jednym z powodów tego zainteresowania jest wpływ finansowy sportu na społeczeństwa i skutki wpływu mediów na społeczeństwo: to od dawna jest niepodważalne. Rynek mediów sportowych jest gigantyczny i stanowi aktywny składnik sytuacji finansowej sportu. Nawet jeśli pole badań akademickich mediów i sportu rośnie, główny nacisk jest zwykle położony na media; w jaki sposób przedstawiają sport z różnych perspektyw – na przykład perspektywy płci. Tematem tego artykułu są wzajemne powiązania między mediami a sportem. Termin mediatyzacja został wykorzystany do analizy tych związków. W tekście omówione są koncepcje i podane informacje o dotychczasowym stanie badań związków mediów i sportu, a także wskazane są skutki zaniedbań badawczych w tym zakresie przez świat akademicki. Podstawą badań jest dostępna literatura na temat tego co zostało osiągnięte i co będzie zrobione w Szwecji i Norwegii. Autorka porównuje uzyskane wyniki z przykładami z Niemiec, USA i Wielkiej Brytanii.pl
dc.language.isoenpl
dc.subjectmediatizationen
dc.subjectmedia and sporten
dc.subjectsport communicationen
dc.titleDo the Media Dominate the Sport – and Does Anyone Care?en
dc.title.alternativeCzy media zdominowały sport – i czy kogoś to obchodzi?pl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord