Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStano, Bernadetapl
dc.date.accessioned2024-01-24T12:52:33Z
dc.date.available2024-01-24T12:52:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 363, Studia de Arte et Educatione 16 (2021), s. [26]-39pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12733
dc.description.abstractW tekście analizie poddany zostaje obraz Gerarda Kwiatkowskiego Bez tytułu, przechowywany w Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu. Autorka wskazuje na jego warstwę materialną, która wiąże go z techniką kolażu, szczególnie z taką jego formą, jaką zainicjowali kubiści oraz z nurtem malarstwa materii ze względu na ujawniającą się w nim pochwałę środowiska industrialnego. Ponadto przygląda się różnym momentom rozwoju historii sztuki, podkreślając znaczenie dotyku w recepcji dzieła sztuki. Inspiracją do napisania tego tekstu była IX Międzynarodowa Konferencja Szkoleniowo-Naukową z cyklu „Psychiatria i Sztuka”, zorganizowana przez prof. Grażynę Borowik na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie w 2018 roku, pod hasłem Dlaczego kolaż?pl
dc.languageplpl
dc.language.isoplpl
dc.subjecthaptycznośćpl
dc.subjectgrupa nowohuckapl
dc.subjectkolażpl
dc.subjectmalarstwo materiipl
dc.subjectGerard Kwiatkowskipl
dc.titleHaptyczne doświadczania historyka sztuki. Obiekt/obraz industrialny Gerarda Kwiatkowskiegopl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord