Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWesołowska, Olgapl
dc.date.accessioned2024-01-24T13:13:28Z
dc.date.available2024-01-24T13:13:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 363, Studia de Arte et Educatione 16 (2021), s. [66]-84pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/12736
dc.description.abstractArtykuł podejmuje problematykę kreowania wizerunku żydowskich protagonistów w filmach Labirynt kłamstw (Im Labirynth des Schweigens, 2014, reż. Giulio Ricciarelli) oraz Murer: Anatomia procesu (Murer: Anatomie des Prozesses, 2018, reż. Christian Frosch). Podstawowym celem badawczym jest tu wskazanie strategii, z jakich korzystają twórcy tych dzieł w procesie kodowania żydowskości. Refleksji poddane zostają także motywy i role przypisywane żydowskim postaciom. Materiał badawczy stanowią współczesne produkcje z Austrii oraz Niemiec. Komparatystyczna analiza umożliwia podjęcie refleksji nad tym, na ile odmienna polityka pamięci i przebieg rozliczeń z nazistowską przeszłości wpływają na filmowe wizerunki Żydów.pl
dc.languageplpl
dc.language.isoplpl
dc.subjectkomparatystykapl
dc.subjectŻydzipl
dc.subjectkino austriackiepl
dc.subjectkino niemieckiepl
dc.subjectpolityka pamięcipl
dc.titleŚwiadkowie, ofiary, mściciele. Żydowscy bohaterowie w niemieckich i austriackich filmach o procesach zbrodniarzy wojennych na przykładzie Murer: Anatomia procesu i Labiryntu kłamstwpl
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord