dc.contributor.author | Kluzowicz, Julia | pl |
dc.date.accessioned | 2024-01-24T13:19:48Z | |
dc.date.available | 2024-01-24T13:19:48Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 363, Studia de Arte et Educatione 16 (2021), s. [85]-96 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12737 | |
dc.description.abstract | Współcześnie coraz częściej w badaniach jakościowych nawołuje się do wychodzenia poza sztywne kanony metodologiczne
i poszukiwań badawczych rozwiązań poza utartymi dotąd ścieżkami (np. etnografia performatywna, etnografia CAP,
pisanie jako metoda badawcza). Ostatnie dziesięciolecia ukonstytuowały także art based research, czyli jakościowe
badania oparte na sztuce, wykorzystujące procesy artystyczne w celu zrozumienia i wyrażenia subiektywności
ludzkiego doświadczenia. Przenikanie się nauki i sztuki może prowadzić do interesujących badawczo wniosków, stąd
też pojawia się prezentowana w niniejszym artykule koncepcja połączenia sztuki zaangażowanej i action research we
wspólnych działaniach. | pl |
dc.language | pl | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.subject | art based research | pl |
dc.subject | action research | pl |
dc.subject | sztuka zaangażowana | pl |
dc.title | Sztuka zaangażowana i action research – wspólna droga ku zmianie | pl |
dc.type | Article | pl |