dc.contributor.author | Gierszewski, Dorota | pl |
dc.date.accessioned | 2024-01-24T13:40:00Z | |
dc.date.available | 2024-01-24T13:40:00Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 363, Studia de Arte et Educatione 16 (2021), s. [129]-137 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12740 | |
dc.description.abstract | Procesy demograficzne mają wpływ na praktykę edukacji. W obliczu starzenia się społeczeństw i ustawicznie rosnącej
grupy seniorów podejmowane są decyzje, które prowadzą do realizacji różnorodnych działań na rzecz wspierania osób
starszych oraz włączania ich do pełnego udziału w życiu, także kulturalnym. Problematyka artykułu została
zogniskowana wokół rozważań istotnych z punktu widzenia aktywności kulturalnej dorosłych, pojmowanej jako proces
uczenia się i wpisującej się w ideę całożyciowego uczenia się. W artykule można znaleźć refleksje dotyczące tego,
jak zmiany społeczne wiążą się ze społeczną praktyką uczenia się oraz jakie miejsce zajmuje w tym kulturowa
partycypacja. Rozważania dotyczą także próby odpowiedzi na pytanie: Czy w sferze edukacji kulturowej mamy do
czynienia z polaryzacją, czy raczej ze znacznie bardziej rozbudowaną różnorodnością paradygmatów? | pl |
dc.language | pl | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.subject | kulturowa partycypacja | pl |
dc.subject | lifelong learning | pl |
dc.subject | całożyciowe uczenia się | pl |
dc.subject | edukacja kulturalna | pl |
dc.title | Kulturowa partycypacja dorosłych w ramach idei lifelong learning (LLL). Polaryzacja czy wieloparadygmatyczność w przestrzeniach edukacji kulturowej? | pl |
dc.type | Article | pl |