• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2016, Studia Technica 9
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2016, Studia Technica 9
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rodzina jako klient: podejście systemowe w terapii psychologiczno-pedagogicznej

Thumbnail
View/Open
Rodzina jako klient... (367.4Kb)
Author:
Senko, Tatiana
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 204, Studia Technica 9 (2016), s. [164]-171
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
system approach
psycho-pedagogical therapy
client family
Date: 2016
Metadata
Show full item record
Abstract
In the article the author analyzes the systemic approach in the of psycho- pedagogical treatment of the client family. Important in this approach is the concept of family as a whole – a system of interrelated and influencing each other elements, which is the main idea of contact, relationship and dynamic balance between various aspects of personal and family life of every human being. Given the characterization of the family system, described the essence of psycho-pedagogical therapy of the client’s family: the problems associated with the activities of specialists in the framework of working with a client family, the general assumptions, goals of therapy, the provisions for specific tasks therapeutic and basic determinants of the lack of success in cooperation family.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12935
Collections
  • 2016, Studia Technica 9

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image