• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2016, Studia Technica 9
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2016, Studia Technica 9
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Самокатегоризация персонологичного профиля подростков в контексте становления личностной и социальной идентичности

Thumbnail
View/Open
Самокатегоризация... (413.5Kb)
Author:
Токарева, Наталья
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 204, Studia Technica 9 (2016), s. [198]-207
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: ru
Subject:
identity
self-presentation
self-categorization
personal constructs
mental image
self-narrative
Date: 2016
Metadata
Show full item record
Abstract
This article is dedicated to the analysis of the problems of formation of personal and social identity of teenagers as a necessary precondition for self-determination and self-realization in the unstable modern society. The basic tendencies of teenagers’ self-categorization of personal profile are considered. Based on the theoretical considerations, an empirical study of the personal constructs of the field of teenagers’ subjective scenarios was made, the results of which are presented in the Article. Сharacteristics of teenagers’ self-presentation and self- -narrative system have been identified and analyzed. It has been proved that a parity dialogue in a complex of purposeful psychological and pedagogical support of the personal formation promotes constructive modelling of teenagers’ behavioural symptom-complex.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12939
Collections
  • 2016, Studia Technica 9

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image