• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2018, Studia Technica 11
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2018, Studia Technica 11
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Исследование развития уверенности в себе начинающих психологов

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Исследование развития... (370.0KB)
Autor:
Шевченко, Наталия
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 278, Studia Technica 11 (2018), s. [99]-108
Język: ru
Słowa kluczowe:
self-confidence
self-understanding
autosympathy
spontaneity
reflexivity
motivation for achievement
autonomy
coping strategy
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article present results of the research of self-confidence of novice psychologists. The self-confidence has been defined as a positive integrated approach to one’s own opportunities, which perceives success of the socialization, growth of a personality and manifests itself in the psychological health of a specialist. The self-confidence of novice psychologists has been considered as a three-component construct, which includes cognitive, motivational-affective and behavioral components. Self-understanding, autosympathy and spontaneity have been defined as indicators of the development of the components. Empirical research data have stated the prevalence of the average level of the structural components development of this personal formation, which indicates an average level of the self-confidence development of novice psychologists. Psychological conditions of the self-confidence development of novice psychologists have been determined: reflexivity, motivation of achievement, autonomy and coping strategy. These conditions are in a state of dynamic interrelation with the structural components of the phenomenon of self-confidence. Results of the empirical of the conditions have been presented. The presence of positive correlation of the development conditions with the corresponding components of self-confidence has been stated. It has confirmed the hypothesis of this research.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12981
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2018, Studia Technica 11

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image