• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ability to use symbols in communication and play by healthy children and children with developmental disabilities

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
ability_to_use_symbols_in_commun_bujnowska_anna_000444.pdf (902.7KB)
Autor:
Bujnowska, Anna
Lasota, Agnieszka
Źródło: Lifestyle, education and wellness / [scientific ed.: Ewa Dybińska, Henryk Duda]. - Lublin, 2012. - S. [11]-31
Język: en
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Prezentowany artykuł podejmuje próbę ukazania podobieństw i różnic w rozwoju zdolności do symbolizacji u dzieci zdrowych i dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój reprezentacji symbolicznej we wczesnym dzieciństwie dotyczy dwóch głównych i zarazem podstawowych rodzajów aktywności dziecięcej. Pierwszą jest umiejętność komunikacji, nastawiona w tym wieku głównie na wyrażanie potrzeb i pragnień dziecka, a drugą zabawa. Zwrócono uwagę na trzy ważne aspekty: rozwój kompetencji komunikacyjnej, rozwój zabawy oraz umiejętność interakcji społecznych. Wyniki badań wykazały różnice w umiejętności przedstawiania rzeczywistości za pomocą symboli językowych i niejęzykowych między dziećmi prawidłowo rozwijającymi się a dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Okazuje się także, że znaczący wpływ może mieć jakość interakcji między dorosłym (rodzicem) a dzieckiem.
 
The paper is an attempt to show the similarities and differences in the development of capacities for symbolization among healthy children and children with developmental disorders. The development of symbolic representation in early childhood refers to the two main and basic types of children’s activities. The first is the ability to communicate, focused especially on expressing needs and child’s desires, and the other is the ability to play. Attention was drawn to three important aspects: the development of communicative competence, the development of play and the development of social interaction skills. The research results showed differences in the ability to represent reality with the use of linguistic and nonlinguistic symbols among properly developing children and children with developmental disorders. It also turned out that a significant role may be played by the quality of interaction between an adult (parent) and child.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1299
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image