• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Argumentowanie w debacie szkolnej (na tematy historyczne)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Argumentowanie w debacie... (408.7KB)
Autor:
Ożdżyński, Grzegorz
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 92, Studia Logopaedica 3 (2011), s. [164]-185
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In his paper the author describes a didactic experiment that had a form of a classroom debate. The debate referred to a judgement of the Polish King Stanisław August Poniatowski and it took place at secondary school. Such a debate should be considered as a derivative (derivatively functionalized) genre that joins some features of a modern political debate and a trial as well as a critical and polemical discussion about historical subjects. It is a special recontextualization of a historical (popularized scientific) discourse for the needs of teaching history and Polish language and literature. It is also useful for linguistic etiquette, kindness and courtesy. From a typical political (public) debate a classroom debate takes some organizational rules (e.g. one precisely specified controversial issue, exactly stated rules for turn-taking, a neutral person who manages the discussion). Didactic efficiency of a classroom debate depends mainly on clear and brief formulating the issue, best of all, if possible, in a form of a short decisive question.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13052
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Logopaedica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image