• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sposoby argumentowania (na przykładzie wykonań gimnazjalistów)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Sposoby argumentowania... (389.8KB)
Autor:
Tymiakin, Leszek
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 92, Studia Logopaedica 3 (2011), s. [241]-256
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In this paper different ways of argumentation were described. On the material of questionnaires filled up by pupils from some chosen grammar schools in the Lublin district it appeared that in inducing utterances young Poles use argumentation both based on natural evidences and subsequent to the form of presentation of selected contents. Motivating their attitudes present-day teenagers either refer willingly to authorities—well-known or commonly respectable people—or quote and remind the way someone from their nearest environment behaves. In inducing utterances there are also inductive examples that are external to the very subject, i.e. narrative, didactic, and comparative exempla as well as (both simple and complex) arguments usually referring to reason or to the receiver’s emotions. Significantly more rarely it is denying (or ‘against’) argumentation, more often it is motivating (or ‘for’) one. The mentioned types of impressive behaviour, if efficiently used in interpersonal communication, can enable to form a new opinion, to change the addressee’s attitude and to make his/her behaviour consistent with the sender’s expectations.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13058
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia Logopaedica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image