• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Personalistyczny wymiar etyki zawodowej logopedy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (1.590MB)
Autor:
Pawlik-Pyda, Dominika
Promotor:
Mrówka, Kazimierz
Język: pl
Słowa kluczowe:
etyka
logopedia
personalizm
ethics
speech therapy
personalism
Data: 2024-12-13
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Nauk Humanistycznych. Instytut Socjologii. Rozprawa doktorska - promotor: dr hab. Kazimierz Mrówka, prof. UKEN.
Streszczenie
Przedmiotem rozprawy jest opracowanie zagadnienia etyki zawodowej współczesnego logopedy w Polsce. Całości pracy przyświeca idea personalistycznego podejścia do pacjenta i jego rodziny. Rozprawa składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest tematowi personalizmu jako etycznej bazy relacji logopeda – pacjent. Rozdział drugi zawiera omówienie najważniejszych zagadnień związanych z pojęciem i specyfiką etyki oraz etyki zawodowej, a także analizę ich zależności. Chodzi tu o zbudowanie bazy dla szczegółowych badań. W skład tej części pracy wchodzi również podrozdział zawierający omówienie rozwoju moralnego człowieka. Rozdział trzeci poświęcony jest samej logopedii oraz specyfice pracy logopedy. Treść rozdziału czwartego wypełnia próba wskazania miejsca etyki zawodowej w pracy logopedy. Określona jest w nim również rola i znaczenie kodeksu etycznego w profesji logopedy. Rozdział piąty to analiza problemów i dylematów etycznych w pracy logopedy. W tę część pracy zostały również włączone analizy przypadków związanych z dylematami etycznymi w pracy logopedy.
 
The subject of the dissertation is the development of the issue of professional ethics of a modern speech therapist in Poland. The entire work is guided by the idea of a personalistic approach to the patient and his family. The dissertation consists of five chapters. The first one is devoted to the topic of personalism as the ethical basis of the speech therapist-patient relationship. The second chapter contains a discussion of the most important issues related to the concept and specificity of ethics and professional ethics, as well as an analysis of their relationships. The idea is to build a base for detailed research. This part of the work also includes a subchapter discussing human moral development. The third chapter is devoted to speech therapy itself and the specifics of a speech therapist's work. The content of the fourth chapter is an attempt to indicate the place of professional ethics in the work of a speech therapist. It also defines the role and importance of the code of ethics in the speech therapy profession. Chapter five is an analysis of ethical problems and dilemmas in the work of a speech therapist. This part of the work also includes case studies related to ethical dilemmas in the work of a speech therapist.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/13436
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image