Show simple item record

dc.contributor.authorCieszyńska-Rożek, Jagodapl
dc.date.accessioned2025-02-03T09:50:18Z
dc.date.available2025-02-03T09:50:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 389, Studia Logopaedica 7 (2023), s. [21]-32pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13475
dc.description.abstractW artykule przedstawiona została koncepcja stymulacji rozwoju funkcji poznawczych, uwzględniająca wyniki nowych badań neurobiologicznych dotyczących procesu uczenia się, a przede wszystkim uwagi, kontroli wykonawczej, pamięci roboczej oraz neurogenezy i kształtowania się sieci połączeń w korze mózgowej. Autor przedstawia znaczenie wybranych technik Metody Krakowskiej: Gesty Artykulacyjne® oraz Symultaniczno‑Sekwencyjną Naukę Czytania® dla pobudzenia procesów rozwoju i dojrzewania funkcji poznawczych.pl
dc.description.abstractThis article presents a concept for stimulating the development of cognitive functions, taking into account the results of new neuroscientific research concerning the learning process and, in particular, attention, executive control, working memory, and neurogenesis and the formation of networks of connections in the cerebral cortex. The author presents the importance of selected techniques of the Krakow Method: Articulatory Gestures® and Simultaneous‑Sequential Reading Learning® for stimulating the processes of development and maturation of cognitive functions.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectuczenie siępl
dc.subjectuwagapl
dc.subjectpamięćpl
dc.subjecttransfer bliski i dalekipl
dc.subjectlearningen
dc.subjectattentionen
dc.subjectmemoryen
dc.subjectnear and far transferen
dc.titleStymulacja procesów uczenia się i pamięci w Metodzie Krakowskiejpl
dc.title.alternativeStimulation of learning and memory processes in the Krakow Methoden
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record