Czy nauka czytania w wieku przedszkolnym odbiera dziecku dzieciństwo?
View/ Open
Author:
Cieszyńska-Rożek, Jagoda
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 400, Studia Logopaedica 8 (2024), s. [3]-14
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
wczesna nauka czytaniaSymultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®
wpływ umiejętności czytania na rozwój kory mózgowej
teaching to red in the early yers
Simultaneous-Sequential Learning to Read®
impact of reading skills on brain development
Date: 2024
Metadata
Show full item recordAbstract
Artykuł przedstawia wyniki badań neurobiologicznych, ukazujących wpływ wczesnej nauki
czytania na rozwój struktur kory mózgowej. Zostały zamieszczone w nim wyniki badań eksperymentalnych,
dotyczących efektywności stosowania Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki
Czytania® w edukacji przedszkolnej oraz w longitudinalnych eksperymentach indywidualnych. This article presents the results of neuroscientific research indicating the impact of early reading
instruction on the development of cerebral cortical structures. The article includes the
results of experimental research on the effectiveness of the use of Simultaneous-Sequential
Reading Learning® in preschool education and in longitudinal individual experiments.