Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKonieczna, Dorotapl
dc.date.accessioned2025-02-04T12:30:17Z
dc.date.available2025-02-04T12:30:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 400, Studia Logopaedica 8 (2024), s. [27]-41pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13493
dc.description.abstractW artykule przedstawiono propozycję wykorzystania podejścia interakcyjnego w terapii logopedycznej. Zarysowane zostało ewolucyjne tło interakcji międzyludzkich oraz teoretyczne ujęcie tego zagadnienia w psychologii, socjologii i językoznawstwie. Następnie autorka przeszła do praktycznych rozwiązań terapeutycznych, które bazują na wykorzystaniu odmienności relacji terapeuta−dziecko w opozycji do relacji dziecko–dziecko. Posługując się przykładami z własnej praktyki terapeutycznej, zaprezentowała, w jaki sposób, pracując z parą podopiecznych, można wprowadzić ich w interakcje uwzględniające: obserwowanie i naśladowanie, czekanie na swoją kolej, współpracę, rywalizację i inne.pl
dc.description.abstractThis article presents a proposition of an interactive approach use in speech therapy. The author has sketched the evolutionary background of interpersonal interactions and its theoretical view in psychology, sociology and linguistics. Afterwards the author has shown some practical therapeutic solutions, based on the difference between the therapist – child relation in opposition to the child – child relation. The examples, used in this article, demonstrate how a kids couple can perform different types of interactions, including watching and imitating, waiting for ones turn, cooperation, competition and others.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectpodejście interakcyjnepl
dc.subjectinterakcje językowepl
dc.subjectterapia logopedycznapl
dc.subjectinterakcje rówieśniczepl
dc.subjectrówieśnicze wsparcie terapiipl
dc.subjectinteractive approachen
dc.subjectlanguage interactionsen
dc.subjectspeech therapyen
dc.subjectpeer interactionsen
dc.subjectpeer therapy supporten
dc.title„Co dwie głowy, to nie jedna”... O znaczeniu interakcji w procesie terapii logopedycznejpl
dc.title.alternative“Two heads are better than one”... On the importance of interaction in the process of speech therapyen
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord