dc.contributor.author | Konieczna, Dorota | pl |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T12:30:17Z | |
dc.date.available | 2025-02-04T12:30:17Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 400, Studia Logopaedica 8 (2024), s. [27]-41 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/13493 | |
dc.description.abstract | W artykule przedstawiono propozycję wykorzystania podejścia interakcyjnego w terapii logopedycznej.
Zarysowane zostało ewolucyjne tło interakcji międzyludzkich oraz teoretyczne ujęcie
tego zagadnienia w psychologii, socjologii i językoznawstwie. Następnie autorka przeszła do
praktycznych rozwiązań terapeutycznych, które bazują na wykorzystaniu odmienności relacji
terapeuta−dziecko w opozycji do relacji dziecko–dziecko. Posługując się przykładami z własnej
praktyki terapeutycznej, zaprezentowała, w jaki sposób, pracując z parą podopiecznych, można
wprowadzić ich w interakcje uwzględniające: obserwowanie i naśladowanie, czekanie na swoją
kolej, współpracę, rywalizację i inne. | pl |
dc.description.abstract | This article presents a proposition of an interactive approach use in speech therapy. The author
has sketched the evolutionary background of interpersonal interactions and its theoretical
view in psychology, sociology and linguistics. Afterwards the author has shown some practical
therapeutic solutions, based on the difference between the therapist – child relation in opposition
to the child – child relation. The examples, used in this article, demonstrate how a kids
couple can perform different types of interactions, including watching and imitating, waiting
for ones turn, cooperation, competition and others. | en |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.subject | podejście interakcyjne | pl |
dc.subject | interakcje językowe | pl |
dc.subject | terapia logopedyczna | pl |
dc.subject | interakcje rówieśnicze | pl |
dc.subject | rówieśnicze wsparcie terapii | pl |
dc.subject | interactive approach | en |
dc.subject | language interactions | en |
dc.subject | speech therapy | en |
dc.subject | peer interactions | en |
dc.subject | peer therapy support | en |
dc.title | „Co dwie głowy, to nie jedna”... O znaczeniu interakcji w procesie terapii logopedycznej | pl |
dc.title.alternative | “Two heads are better than one”... On the importance of interaction in the process of speech therapy | en |
dc.type | Article | pl |