Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMarszałek, Martapl
dc.date.accessioned2025-02-04T12:54:36Z
dc.date.available2025-02-04T12:54:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 400, Studia Logopaedica 8 (2024), s. [73]-80pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/13496
dc.description.abstractŚwiadome posługiwanie się głosem wymaga dużego zaangażowania ze strony nadawcy, by móc brzmieć w sposób dźwięczny i przyciągający uwagę odbiorcy. Poznanie zasad powstawania zdrowego głosu pozwala na dostrzeżenie własnych potrzeb i możliwości w kształceniu prawidłowych wzorców oddechowych, fonacyjnych i artykulacyjnych. Przestrzeganie ich chroni przed ryzykiem wystąpienia czynnościowych zaburzeń głosu. W artykule przedstawiono badania z wykorzystaniem kwestionariusza samooceny głosu VHI, przeprowadzone wśród studentów kierunków humanistycznych. Wyniki pokazały nie tylko kondycję ich głosu, ale także świadomość barier, które występują podczas różnych sytuacji społecznych. Może być to wstęp do wyznaczenia standardów kursu emisji głosu dla studentów.pl
dc.description.abstractConscious use of the voice requires a great deal of commitment on the part of the sender to sound resonant and attract the attention of the recipient. Learning the principles of the formation of a healthy voice allows you to see your own needs and abilities in the formation of correct breathing, phonation and articulation patterns. At the same time, it protects against the risk of functional voice disorders. The article presents a study using the VHI voice self‑assessment questionnaire, conducted among humanities students. The results showed not only the condition of their voice, but also their awareness of the barriers that occur during various social situations. This can be a prelude to setting standards for a voice emission course for students.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectoddechpl
dc.subjectfonacjapl
dc.subjectkrtańpl
dc.subjectemisja głosupl
dc.subjectrezonanspl
dc.subjectbreathingen
dc.subjectphonationen
dc.subjectlarynxen
dc.subjectvoice emissionen
dc.subjectresonanceen
dc.titleGłos w subiektywnej ocenie studentów kierunków humanistycznychpl
dc.title.alternativeVoice in the subjective assessment of students of humanitiesen
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord